Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 98/2017

NORME METODOLOGICE din 8 iunie 2018 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/2017 privind functia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii

(la data 18-iun-2018 actul a fost aprobat de Hotarirea 1330/2023)

Forma sintetica la data 29.12.2023

Acest act a fost creat utilizand tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® si tehnologia Acte Sintetice sunt marci inregistrate ale Wolters Kluwer.

CAPITOLUL I:Domeniul de aplicare a controlului ex ante si organizarea sa la nivelul Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice

Art. 1

(1)Activitatea de control ex ante, prevazuta la art. 6 alin. (2)-(4) din ordonanta de urgenta, se initiaza odata cu emiterea deciziei de verificare si instiintarea autoritatii/entitatii contractante, conform art. 9 alin. (1) din ordonanta de urgenta, si se finalizeaza, dupa caz, la:

a)60 de zile de la data emiterii avizului conform cu privire la documentatia de atribuire, in cazul in care autoritatea/entitatea contractanta nu a transmis spre publicare anuntul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare;

b)data instiintarii cu privire la incheierea contractului/acordului-cadru;

c)data ramanerii definitive a hotararii de anulare a procedurii;

d)data incheierii actului aditional pentru modificari ale contractului/acordului-cadru;

e)data deciziei privind anularea demersului de modificare a contractului/acordului-cadru.

 

(2)In termen de 3 zile lucratoare de la finalizarea activitatii de control ex ante, verificatorii ex ante intocmesc o adresa cu privire la masurile de remediere adoptate de catre autoritatea/entitatea contractanta care se transmite Agentiei Nationale de Integritate, atunci cand sunt incidente prevederile art. 7 alin. (6) din ordonanta de urgenta.

Art. 2

(1)In aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, functia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor si al modificarilor contractuale se exercita de catre ANAP la nivel central si teritorial.

(2)Pentru fiecare procedura de atribuire, respectiv modificare contractuala, incluse in programul de verificare, se imputernicesc verificatori ex ante, astfel:

a)un verificator ex ante care efectueaza activitatea de control in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din ordonanta de urgenta si, respectiv,

b)verificatori ex ante care efectueaza activitatea de control in conformitate cu prevederile art. 12 si 20, respectiv a modificarilor contractuale conform art. 21 din ordonanta de urgenta, dupa caz.

(3)Prin exceptie de la prevederile alin. (2), aspectele privind propunerea de raspuns a autoritatii/entitatii contractante la solicitarile de clarificari adresate de catre operatorii economici in legatura cu documentatia de atribuire si/sau a oricaror completari/informatii suplimentare pe care autoritatea/entitatea contractanta doreste sa le formuleze in legatura cu documentatia de atribuire in cauza, prevazute la art. 11 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta sunt verificate de persoana prevazuta la alin. (2) lit. a) cu sprijinul persoanelor prevazute la alin. (2) lit. b).

(4)Verificatorul ex ante prevazut la alin. (2) lit. a) se desemneaza la nivelul structurii de specialitate din cadrul ANAP responsabile cu realizarea controlului ex ante, in corelare cu programul de verificare aprobat conform art. 3 alin. (11).

(5)Echipa de control prevazuta la alin. (2) lit. b) este imputernicita prin decizie de verificare, aprobata prin ordin al presedintelui ANAP, in baza programului de verificare, in termen de o zi lucratoare de la publicarea anuntului de participare/de concurs/de participare simplificat/de concesionare/de la momentul includerii in programul de verificare a modificarii contractuale sau a procedurii de negociere fara publicarea prealabila.

(6)Ordinul si decizia de verificare prevazute la alin. (5) se transmit in maximum o zi lucratoare de la aprobare autoritatilor/entitatilor contractante selectate in vederea controlului ex ante.

(7)In aplicarea art. 26 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele prevazute in decizia de verificare mentionata la alin. (5) sunt imputernicite sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni la procedurile de atribuire si modificarile contractuale pentru care au fost desemnati sa efectueze activitatea de verificare ex ante.

Art. 3

(1)Metodologia de selectie, prevazuta in capitolul II sectiunea 1 din ordonanta de urgenta, se aplica in fiecare zi lucratoare, pentru:

a)documentatiile de atribuire inregistrate in ziua precedenta in SEAP, care se incadreaza in prevederile art. 6 din ordonanta de urgenta si care au valoare estimata mai mare decat pragul de achizitie directa;

b)instiintarile primite de la autoritatile/entitatile contractante privind initierea unor negocieri fara publicare prealabila sau a unor modificari contractuale, inregistrate la ANAP in ziua precedenta, care se incadreaza in prevederile art. 6 din ordonanta de urgenta si au valoare estimata mai mare decat pragul de achizitie directa.

 

(2)Metodologia de selectie are la baza evaluarea riscului asociat procedurilor de atribuire a contractelor si, pe baza rezultatului obtinut prin aplicarea unor filtre, criterii si indicatori de risc, se realizeaza includerea acestora in programul de verificare.

(3)In cazul modificarilor contractuale, metodologia de selectie se aplica zilnic asupra instiintarilor primite de la autoritatile/entitatile contractante privind initierea unor modificari contractuale si urmareste incadrarea in tintele anuale stabilite prin ordinul presedintelui ANAP prevazut la art. 7 alin. (31) din ordonanta de urgenta, in functie de rezultatul obtinut prin aplicarea unor filtre, criterii si indicatori de risc.

(4)Filtrele sunt utilizate pentru a repartiza procedurile de atribuire a contractelor si modificarile contractuale, care urmeaza sa fie introduse in programul de verificare, si se refera la:

a)tipul contractului, respectiv contract de produse, contract de servicii sau contract de lucrari;

b)valoarea estimata;

c)codul CPV utilizat pentru descrierea achizitiei in cauza.

(5)Indicatorii de risc prevazuti la alin. (2) si (3) sunt:

a)impactul financiar al achizitiei, respectiv al modificarii contractuale;

b)complexitatea obiectului contractului, respectiv a modificarii contractuale;

c)istoricul si experienta autoritatii contractante in aplicarea legislatiei mentionate la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta.

(6)Indicatorul de risc prevazut la alin. (5) lit. a) este evaluat, pentru fiecare caz in parte, in functie de urmatoarele criterii:

a)valoarea estimata a contractului, respectiv a modificarii contractuale initiate;

b)valoarea cumulata a tuturor modificarilor contractuale anterioare, efectuate in cadrul contractului in cauza, in circumstantele prevazute la art. 221 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 237 si 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 102 si 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

c)ponderea valorica a modificarii contractuale prin raportare la valoarea initiala a contractului.

(7)Indicatorul de risc prevazut la alin. (5) lit. b) este evaluat, pentru fiecare caz in parte, in functie de cel putin urmatoarele criterii, dar fara a se limita la:

a)obiectul contractului, respectiv al modificarii contractuale, asa cum rezulta si din codul/codurile CPV utilizate pentru descrierea achizitiei in cauza;

b)tipul procedurii de atribuire aplicata conform art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta;

c)criteriul de atribuire utilizat;

d)sursa de finantare a contractului ce urmeaza a fi incheiat;

e)numarul modificarilor anterioare ale contractului efectuate in conformitate cu prevederile legale mentionate la alin. (6) lit. b);

f)diversitatea aspectelor ce fac obiectul modificarii contractuale in cauza, prin raportare la natura generala a obiectului contractului si a circumstantelor de modificare a contractului prevazute de art. 221 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 237 si 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 102 si 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8)Indicatorul de risc prevazut la alin. (5) lit. c) este stabilit periodic pentru fiecare autoritate/entitate contractanta, prin raportare la tipurile de contract atribuite in ultimii 3 ani calendaristici, respectiv de produse, servicii, sau lucrari, dupa caz, in functie de criterii, care sunt cel putin urmatoarele:

a)istoricul rezultatelor controalelor efectuate de ANAP cu privire la respectarea dispozitiilor legale in domeniul achizitiilor publice/sectoriale, sau, dupa caz, concesiuni de lucrari si concesiuni de servicii;

b)rata anuala a contestatiilor admise din numarul total de contestatii depuse, comparativ cu cea anuala la nivel national, calculata ca medie pentru aceeasi perioada de referinta;

c)eficacitatea in derularea procedurilor de atribuire reflectata de indicatori cum ar fi durata medie a respectivelor proceduri, calculata de la publicarea anunturilor de participare pana la data publicarii anunturilor de atribuire, ponderea procedurilor de atribuire finalizate prin anulare din totalul celor initiate;

d)dimensiunea achizitiilor realizate, reflectata in numarul mediu anual al contractelor semnate si valoarea medie anuala a acestora;

e)calitatea proceselor de achizitie derulate, reflectata de indicatori cum ar fi numarul mediu de oferte/candidaturi primite la procedurile de atribuire, rata medie a ofertelor/candidaturilor admisibile din procedurile de atribuire, numarul mediu anual al anunturilor de tip erata publicate in cadrul procedurilor de atribuire, calculati prin raportare la media nationala;

f)capacitatea de a stabili valoarea estimata a contractului de o maniera adecvata contextului aferent lansarii procedurii de atribuire, reflectata prin media anuala a ratei dintre valoarea contractelor semnate si valoarea estimata a tuturor achizitiilor, comparativ cu media nationala pentru aceeasi perioada de referinta.

(9)Procedurile de atribuire a contractului, respectiv modificarile contractuale, se clasifica in urmatoarele categorii de risc:

a)proceduri de atribuire sau modificari contractuale cu valoare estimata foarte mare, stabilita in functie de anumite praguri valorice aplicate, in corelare cu indicatorul de risc prevazut la alin. (5) lit. a);

b)proceduri de atribuire sau modificari contractuale carora li se asociaza unul dintre urmatoarele tipuri de riscuri, ca urmare a aplicarii cumulative a indicatorilor prevazuti la alin. (5): risc foarte ridicat, risc ridicat, risc mediu sau risc scazut.

(10)Programul de verificare se realizeaza prin includerea cu preponderenta a procedurilor de atribuire a contractelor si a modificarilor contractuale in functie de incadrarea in categoriile de risc de la alin. (9), in ordine descrescatoare, iar in cazul in care se inregistreaza acelasi grad de risc, selectia se face aleatoriu, tinandu-se cont de indeplinirea unor conditii cum ar fi:

a)distribuirea in mod echilibrat a procedurilor de atribuire selectate in vederea controlului ex ante in functie de numarul celor initiate de o autoritate contractanta intr-o anumita perioada de timp;

b)gradul de incarcare al echipelor de verificatori ex ante.

(11)Programul de verificare se aproba de presedintele ANAP.

Art. 4

(1)In aplicarea dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, controlul aspectelor de calitate se refera la urmatoarele elemente, in masura in care presupune o analiza, prin raportare la obiectul contractului, a relevantei utilizarii acestora si a modului in care se asigura respectarea principiilor ce stau la baza atribuirii contractelor, in elaborarea documentatiei de atribuire, a eventualelor modificari aduse acesteia, respectiv in formularea raspunsurilor la solicitarile de clarificari adresate de operatorii economici, astfel:

a)alegerea tipului de procedura de atribuire aplicat;

b)utilizarea adecvata a instrumentelor si tehnicilor specifice de atribuire a contractelor;

c)stabilirea criteriilor de calificare si selectie, precum si nivelurile minime asociate acestora si/sau modul in care se poate proba indeplinirea de catre operatorii economici;

d)alegerea criteriului de atribuire si/sau a factorilor de evaluare din cadrul acestuia, precum si stabilirea ponderilor asociate respectivilor factori si/sau coerenta metodologiei de acordare a punctajului;

e)strategia autoritatii/entitatii contractante referitoare la atribuirea pe loturi a contractului;

f)corelarea specificatiilor tehnice cu cerintele formulate in celelalte sectiuni ale documentatiei de atribuire, cum ar fi cele referitoare la modul de intocmire a propunerilor tehnice si/sau financiare, sau clauzele contractuale referitoare la receptia serviciilor, bunurilor sau lucrarilor, dupa caz;

g)corelatia dintre natura/scopul contractului, mecanismele contractuale aferente receptiei produselor/serviciilor/lucrarilor ce fac obiectul acestuia si cele de plata aferente;

h)stabilirea clauzelor contractuale de o maniera care sa asigure ca drepturile si obligatiilor partilor reflecta o alocare corespunzatoare a riscurilor aferente implementarii;

i)claritatea si caracterul complet al raspunsurilor autoritatii/entitatii contractante prin raportare la solicitarile de clarificari/informatii suplimentare formulate cu privire la elementele precizate la lit. a)-h).

 

(2)In cazul documentatiilor de atribuire aferente contractelor care au obiecte ce apartin unor sectoare specifice de activitate economica, care se stabilesc pe parcursul unei perioade determinate prin ordin al presedintelui ANAP, se considera aspecte de calitate, pe langa cele prevazute la alin. (1), acelea referitoare la specificatii tehnice restrictive/discriminatorii si/sau care favorizeaza anumiti operatori economici.

(3)Sunt considerate aspecte de calitate urmatoarele, cu conditia sa presupuna o analiza, in conditiile dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, cu privire la modul de respectare a principiilor ce stau la baza atribuirii contractelor in contextul specific al unei proceduri de atribuire, in legatura cu evaluarea ofertelor/candidaturilor:

a)modul de respectare de catre comisia de evaluare a principiului tratamentului egal in elaborarea si transmiterea de solicitari de clarificari ofertantilor/candidatilor, precum si la stabilirea ofertelor/candidaturilor respinse;

b)aplicarea consecventa a criteriilor de calificare si selectie, a criteriului de atribuire si a celorlalte cerinte formale precizate in instructiunile pentru ofertanti, precum si a prevederilor caietului de sarcini referitoare la organizarea, calificarea si experienta personalului ce va realiza efectiv activitatile care fac obiectul contractului, prin raportare la ofertele/candidaturile depuse.

(4)Sunt considerate aspecte de calitate urmatoarele, cu conditia sa presupuna o analiza in conditiile dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta cu privire la posibilitatea realizarii unei modificari contractuale in conditiile prevazute la art. 221 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 237 si 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 102 si 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz:

a)masura in care modificarea propusa afecteaza sau nu natura generala a contractului;

b)justificarile aduse de autoritatea/entitatea contractanta cu privire la caracterul imprevizibil al evenimentului care determina necesitatea modificarii contractuale, respectiv cu privire la imposibilitatea inlocuirii contractorului initial.

(5)In cazul procedurilor de negociere fara publicare prealabila, se considera aspecte de calitate acelea prevazute la alin. (1) si (3), prevederile acestora urmand a fi aplicate in mod corespunzator.

(6)Aspectele care nu sunt incadrate ca aspecte de calitate, potrivit alin. (1)-(5), reprezinta aspecte de regularitate, acestea acoperind toate acele aspecte care decurg din aplicarea intocmai a dispozitiilor legale care reglementeaza achizitiile publice/sectoriale sau a concesiunilor de lucrari si concesiunilor de servicii, dupa caz, sau pentru aplicarea carora ANAP emite ordine/instructiuni/notificari, fiind preluate ca abordari de buna practica prin intermediul listelor de verificare aprobate in conformitate cu prevederile alin. (8).

(7)Aspectele de oportunitate si/sau de natura tehnica, cum ar fi urmatoarele, nu fac obiectul controlului ex ante:

a)identificarea nevoii autoritatii contractante si stabilirea necesitatii cu privire la obiectul contractului pentru care se lanseaza procedura de atribuire;

b)analiza optiunilor in vederea identificarii solutiei adecvate pentru satisfacerea nevoii identificate;

c)stabilirea specificatiilor tehnice si/sau alegerea standardelor de performanta aferente acestora;

d)succesiunea si durata activitatilor in cadrul contractului;

e)conformitatea propunerii tehnice cu specificatiile tehnice ale caietului de sarcini, cu exceptia cazurilor in care aplicarea eronata sau neaplicarea prevederilor legislatiei mentionate la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta, incidente procesului de evaluare a ofertelor, este de natura a conduce la incalcarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din Legea 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 2 alin. (2) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 2 alin. (2) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare;

f)preturile practicate de catre ofertanti, cu exceptia situatiilor in care exista indicii ca ofertele depuse contin elementele de pret sau cost ce sunt aparent neobisnuit de scazute in raport cu lucrarile, produsele sau serviciile care constituie obiectul contractului care urmeaza a fi atribuit, avandu-se in vedere valoarea estimata a acestora si/sau preturile ofertate pe respectivele elemente de pret/cost de ceilalti ofertanti;

g)aspectele tehnice si/sau economice cuprinse in rapoartele expertilor/specialistilor cooptati in comisiile de evaluare, cu exceptia cazurilor in care modul de utilizare a acestor aspecte de catre respectivele comisii in procesul de evaluare este de natura a conduce la incalcarea principiilor prevazute de legislatia mentionata la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanta de urgenta.

(8)In aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. (2) din ordonanta de urgenta, ANAP detaliaza modul de verificare al aspectelor de regularitate si de calitate, conform celor prevazute in prezentul articol, in cadrul unor liste de verificare aprobate prin ordin al presedintelui ANAP.

(9)Urmatoarele aspecte nu fac obiectul controlului ex ante:

a)punctele de vedere elaborate de autoritatile contractante in legatura cu contestatiile/plangerile depuse in conformitate cu Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

b)comunicarile transmise de autoritatea/entitatea contractanta ofertantilor/candidatilor in baza art. 214 alin. (1) si art. 215 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, a art. 227 alin. (1) si art. 228 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sau a art. 92 alin. (1) si (2) din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL II:Desfasurarea activitatii de control ex ante al documentatiei de atribuire, al anuntului de tip erata si al propunerii de raspuns la solicitarile de clarificari/informatii suplimentare

Art. 5

(1)Controlul ex ante prevazut la art. 11 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta se efectueaza in termen de 9 zile lucratoare de la data selectarii documentatiei de atribuire pentru verificare prevazute la art. 1 alin. (1), respectiv de la data primirii documentelor prevazute la art. 10 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, in situatia in care acestea din urma nu sunt disponibile in SEAP.

(2)ANAP transmite, prin intermediul SEAP, constatarile sale rezultate din verificarea aspectelor de calitate si de regularitate autoritatii/entitatii contractante, respectiv avizul conform semnat cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile legii.

(3)In cazul emiterii unui aviz conform conditionat, in termen de 5 zile lucratoare de la publicarea anuntului de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare pentru documentatia aferenta acestuia, ANAP va transmite autoritatii/entitatii contractante concluziile asupra modului in care au fost implementate masurile de remediere ce au facut obiectul respectivului aviz.

(4)Termenul prevazut la alin. (1) se prelungeste cu 5 zile lucratoare in cazul verificarilor aferente documentatiilor de atribuire prevazute la art. 4 alin. (2).

(5)Anuntul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare se transmite spre publicare in maximum 60 de zile de la comunicarea avizului conform in conditiile alin. (2).

(6)Dupa expirarea termenului prevazut la alin. (5), avizul conform emis de catre ANAP nu mai produce efecte, autoritatea/entitatea contractanta avand doar posibilitatea de a transmite in SEAP o noua documentatie de atribuire.

Art. 6

(1)In urma controlului ex ante al documentelor prevazute la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, ANAP are obligatia ca in termen de maximum doua zile lucratoare de la data incarcarii anuntului tip erata in SEAP:

a)fie sa emita catre operatorul SEAP acceptul de publicare pentru anuntul respectiv, dispozitiile art. 6 alin. (2) fiind aplicabile in mod corespunzator;

b)fie sa respinga publicarea anuntului, caz in care emite autoritatii/entitatii contractante aviz conform conditionat.

 

(2)In cazul prevazut la alin. (1) lit. a), operatorul SEAP are obligatia:

a)de a transmite anuntul spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene in cel mult o zi lucratoare de la primirea acceptului de publicare, in cazul in care este prevazuta o obligatie in acest sens sau autoritatea/entitatea contractanta selecteaza voluntar aceasta optiune; operatorul SEAP are obligatia de a asigura inregistrarea in sistemul electronic a datei la care a fost transmis anuntul spre publicare, ca proba privind momentul transmiterii;

b)de a publica anuntul in SEAP in cel mult 2 zile lucratoare de la primirea acceptului de publicare.

Art. 7

(1)Controlul ex ante al documentelor prevazute la art. 11 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data primirii fiecarei propuneri de raspuns consolidat formulate de autoritatea/entitatea contractanta la solicitarile de clarificari si/sau fiecarei completari/informatii suplimentare cu privire la documentatia de atribuire.

(2)Autoritatea/Entitatea contractanta are obligatia de a transmite catre ANAP propunerea de raspuns consolidat formulat la solicitarile de clarificari/informatii suplimentare cu cel putin 4 zile lucratoare anterior termenului sau, dupa caz, termenelor de raspuns stabilit/stabilite in anuntul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare conform prevederilor art. 161 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 173 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 70 alin. (8) din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3)In cazul in care procedura de atribuire nu se deruleaza integral prin mijloace electronice sau din motive tehnice nu este posibila vizualizarea acestora in SEAP de catre verificatorii ex ante, autoritatea/entitatea contractanta are obligatia de a transmite ANAP periodic, prin posta electronica sau fax, dar nu mai tarziu de termenele prevazute de alin. (2), solicitarile de clarificari sau informatii suplimentare transmise de operatorii economici interesati de accesul la respectiva procedura de atribuire, in vederea exercitarii controlului ex ante.

CAPITOLUL III:Desfasurarea activitatii de control al procesului de evaluare a ofertelor/candidaturilor si de atribuire a contractului

Art. 8

(1)Controlul ex ante prevazut la art. 12 alin. (1) din ordonanta de urgenta se realizeaza cu respectarea urmatoarelor termene, calculate de la data incarcarii in SEAP a inscrisurilor ce contin deciziile formalizate ale comisiei de evaluare:

a)3 zile lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, respectiv 1 zi lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta, in cazul in care autoritatea/entitatea contractanta a apelat la indicatia globala in DUAE pentru toate criteriile de selectie;

b)4 zile lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta;

c)2 zile lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. c) din ordonanta de urgenta;

d)3 zile lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. d), respectiv art. 12 alin. (2) din ordonanta de urgenta;

e)2 zile lucratoare pentru verificarea aspectelor prevazute la art. 12 alin (1) lit. e) din ordonanta de urgenta.

 

(2)In cazul in care procedura de atribuire implica si derularea unor runde de negociere/dialog, la termenele prevazute conform alin. (1) lit. b) si c) se adauga 3 zile lucratoare pentru realizarea controlului ex ante prevazut la art. 12 alin. (1) lit. b), respectiv lit. c), din ordonanta de urgenta, asupra inscrisului/inscrisurilor ce contin deciziile formalizate ale comisiei de evaluare rezultate in urma finalizarii negocierii/dialogului.

Art. 9

Prin controlul ex ante se verifica daca concluziile comisiei de evaluare sunt complete si fundamentate corect prin raportare la prevederile legale in domeniul achizitiilor publice/sectoriale sau, dupa caz, concesiuni de lucrari sau servicii, la cerintele din documentatia de atribuire, la raspunsurile/informatiile suplimentare/eratele transmise de autoritatea/entitatea contractanta si continutul ofertelor/candidaturilor depuse.

CAPITOLUL IV:Aspecte specifice ale controlului ex ante al procedurilor de negociere fara publicare prealabila si al modificarilor contractuale

Art. 10

(1)Notificarea intentiei de a initia procedura de negociere fara publicare prealabila, respectiv de a modifica contractul/acordul-cadru, se transmite catre ANAP prin intermediul SEAP sau prin alte mijloace electronice daca, din motive de natura tehnica, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii, in aceeasi zi cu transmiterea invitatiilor catre operatorii economici vizati, cu respectarea termenelor prevazute la art. 20, respectiv art. 21 din ordonanta de urgenta.

(2)Notificarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa contina informatiile cuprinse in anexele nr. 1.1 si 1.2 la prezentele norme metodologice.

(3)In vederea derularii controlului ex ante, autoritatea/entitatea contractanta pune la dispozitia ANAP prin intermediul mijloacelor electronice, in cazul procedurilor de negociere fara publicare prealabila, in termen de o zi lucratoare de la data solicitarii de catre verificatorii ex ante, informatiile/documentele necesare, art. 10 alin. (1) din ordonanta de urgenta aplicandu-se in mod corespunzator.

(4)In caz de anulare a procedurii de negociere fara publicare prealabila, autoritatea/entitatea contractanta transmite ANAP, in copie conform cu originalul, hotararea de anulare, in termen de o zi de la adoptarea acesteia.

Art. 11

(1)ANAP analizeaza, in termen de 3 zile lucratoare de la primirea acestora, continutul documentelor transmise de autoritatea/entitatea contractanta si emite, in acelasi termen, avizul conform cu privire la modul in care autoritatea/entitatea contractanta a demonstrat respectarea prevederilor legale invocate, ce permit aplicarea procedurii de negociere fara publicarea prealabila, precum si cu privire la prevederile documentatiei de atribuire.

(2)In situatii exceptionale, in care complexitatea documentelor puse la dispozitie de autoritatea/entitatea contractanta impun o analiza ce necesita un interval de timp mai indelungat, termenul pentru emiterea avizului conform se prelungeste cu 2 zile lucratoare.

(3)In cazul prevazut la alin. (2), ANAP informeaza autoritatea/entitatea contractanta in termenul de la alin. (1), iar aceasta va amana, in mod corespunzator, termenul pentru demararea rundelor de negociere.

(4)ANAP analizeaza, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea raportului procedurii si a tuturor inscrisurilor aferente derularii procesului de negociere, continutul documentelor transmise de autoritatea/entitatea contractanta si emite, in acelasi termen, avizul conform cu privire la modul in care autoritatea/entitatea contractanta a demonstrat respectarea prevederilor legale cu privire la derularea procedurii de negociere fara publicare prealabila.

(5)ANAP emite avizul conform final in termen de 2 zile lucratoare de la primirea raportului procedurii aprobat de reprezentantul legal.

Art. 12

(1)In sensul art. 21 alin. (1) din ordonanta de urgenta, etapele de modificare a contractului/acordului-cadru includ toate demersurile dintre autoritatea/entitatea contractanta si contractant cu privire la stabilirea si formalizarea conditiilor ce vor guverna implementarea modificarii contractuale.

(2)Pana la data-limita de incepere a demersurilor dintre autoritatea/entitatea contractanta si contractant cu privire la etapele de modificare a contractului/acordului-cadru, respectiv data expirarii termenului de 5 zile lucratoare de la inregistrarea notificarii la ANAP, verificatorii ex ante fundamenteaza constatarile aferente emiterii, in cadrul acestui termen, a recomandarii prin care se aduc la cunostinta autoritatii/entitatii contractante in cauza motivele pentru care ANAP considera ca sunt/nu sunt intrunite conditiile prevazute de lege in ceea ce priveste modificarea contractului.

(3)In situatia in care autoritatea/entitatea contractanta aduce justificari suplimentare in raport cu cele semnalate de ANAP prin recomandarea transmisa conform alin. (2), ANAP emite, in termen de 3 zile lucratoare, recomandarea finala cu privire la modul in care sunt intrunite conditiile prevazute de lege pentru efectuarea modificarii contractuale in cauza.

(4)In aplicarea art. 6 alin. (4) din ordonanta de urgenta, verificatorii ex ante nu participa la derularea propriu-zisa a etapelor de modificare a contractului.

CAPITOLUL V:Avizul conform al ANAP

Art. 13

(1)Avizul conform este emis, in limita informatiilor furnizate de autoritatea/entitatea contractanta, in format electronic, semnat cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile legii, si transmis prin SEAP.

(2)Verificatorii ex ante raspund de acuratetea constatarilor rezultate din exercitarea atributiilor si de fundamentarea propunerilor ce stau la baza emiterii avizului conform.

(3)Prin exceptie de la alin. (1), in cazul in care nu este posibila transmiterea avizului prin SEAP, acesta se emite in format letric si se transmite prin orice mijloace de comunicare prevazute la cap. II sectiunea a 5-a din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, la cap. III sectiunea a 5-a din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la cap. III sectiunea a 4-a din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4)Termenele pentru emiterea si comunicarea avizului conform, prevazute la art. 5-8 si 11, nu includ:

a)perioadele de timp in care au fost puse la dispozitia ANAP informatiile si/sau documentele necesare conform art. 10 alin. (1) lit. a), c), e) si i) si alin. (2) din ordonanta de urgenta;

b)perioadele de timp, prevazute la capitolul II sectiunea a 6-a din ordonanta de urgenta, in eventualitatea organizarii si derularii procedurii de conciliere.

(5)In aplicarea art. 14 alin. (5) din ordonanta de urgenta, abaterile constatate de verificatorii ex ante cu privire la aspectele de calitate se transmit autoritatii/entitatii contractante impreuna cu recomandarile de remediere aferente, prevederile alin. (1) si (3) aplicandu-se in mod corespunzator. Odata cu acestea se transmite si avizul conform emis ca urmare a realizarii controlului ex ante asupra aspectelor de regularitate, conform art. 6 alin. (2) din ordonanta de urgenta.

(6)Avizele conforme emise de ANAP, precum si eventualele recomandari formulate, ca urmare a efectuarii controlului ex ante, devin parte a dosarului achizitiei publice.

CAPITOLUL VI:Procedura de conciliere

Art. 14

(1)In termen de 2 zile lucratoare de la data comunicarii avizului conform conditionat, autoritatea contractanta poate demara procedura de conciliere, conform sectiunii a 6-a a capitolului II din ordonanta de urgenta, pentru aspectele cu care nu este de acord in raport cu constatarile si/sau masurile de remediere dispuse.

(2)Cererea de conciliere prevazuta de prezentul articol se elaboreaza conform modelului din anexa nr. 1.3 si se transmite ANAP prin intermediul SEAP sau prin alte mijloace electronice daca, din motive de natura tehnica, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii.

(3)Autoritatea/Entitatea contractanta poate renunta la cele sesizate prin cererea de conciliere, informand ANAP in acest sens, cererea de conciliere ramanand fara obiect.

Art. 15

Procedura de conciliere se deruleaza in scris, cu exceptia sedintei de clarificare prevazute la art. 16, fiind instrumentata de structura responsabila cu functia de conciliere din cadrul ANAP, diferita de cea prevazuta la art. 2 alin. (1).

Art. 16

(1)In termen de 2 zile lucratoare de la inregistrarea la ANAP a cererii de conciliere, structura responsabila cu functia de conciliere prevazuta la art. 15 poate solicita autoritatii contractante, in scris, in cadrul examinarii pe fond a celor semnalate, sa participe la o sedinta de clarificare in vederea lamuririi documentelor si/sau a informatiilor care au stat la baza emiterii avizului conform conditionat sau a aspectelor care au fost precizate in respectiva cerere de conciliere.

(2)Sedinta de clarificare prevazuta la alin. (1) poate avea loc in maximum 2 zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii; in cadrul acesteia nu se pot adopta hotarari sau antepronuntari cu privire la solutionarea solicitarii autoritatii contractante. In cadrul sedintei de clarificare autoritatea/entitatea contractanta nu poate depune documente noi, cu exceptia celor care au stat la baza emiterii documentelor ce au facut obiectul controlului ex ante.

(3)Neprezentarea autoritatii contractante la sedinta de clarificare nu impiedica solutionarea cererii de conciliere, decizia urmand sa fie adoptata pe baza informatiilor disponibile.

Art. 17

(1)Cererea de conciliere este respinsa ca inadmisibila, fara examinare pe fond, in cazul in care:

a)nu a fost depusa in termenele prevazute la art. 14 alin. (1);

b)nu contine toate informatiile prevazute de modelul de cerere de conciliere din anexa nr. 1.3.

 

(2)Examinarea cererii de conciliere pe fond vizeaza masura in care aspectele constatate si/sau masurile de remediere dispuse de ANAP prin avizul conform conditionat sunt sustinute, in fapt si in drept, de argumentele aduse de verificatorii ex ante, personalul ANAP implicat in formularea recomandarii de solutionare a cererii de conciliere avand obligatia de a actiona cu diligenta si respectarea termenelor procedurale aferente examinarii acesteia; pentru fundamentarea recomandarii de solutionare a cererii de conciliere se are in vedere, ori de cate ori este posibil, jurisprudenta si/sau bunele practici in materia achizitiilor publice/sectoriale/concesiunii la nivel european, precum si deciziile precedente adoptate in cazuri similare in masura in care acestea sunt relevante in raport cu speta care constituie obiectul concilierii.

(3)Daca in urma examinarii cererii de conciliere pe fond se constata ca aspectele identificate si masurile de remediere dispuse de ANAP prin avizul conform conditionat sunt sustinute, in fapt si in drept, neexistand o justificare pertinenta si obiectiva pentru inlaturarea argumentelor aduse de verificatorii ex ante, se mentine respectivul aviz conform conditionat, cererea de conciliere fiind respinsa.

(4)Examinarea cererii de conciliere se realizeaza pe baza informatiilor ce au fost avute in vedere de verificatorii ex-ante la momentul emiterii avizului conform conditionat, nefiind permisa prezentarea unor documente noi in vederea sustinerii cererii de conciliere.

Art. 18

(1)Structura de specialitate responsabila cu functia de conciliere din cadrul ANAP prevazuta la art. 15 elaboreaza recomandarea privind solutionarea aspectelor care fac obiectul cererii de conciliere.

(2)Decizia de conciliere este adoptata de catre comitetul decizional prevazut la art. 18 alin. (1) din ordonanta de urgenta, pe baza recomandarii privind solutionarea aspectelor ce fac obiectul cererii de conciliere, in sensul:

a)respingerii cererii de conciliere, aplicandu-se art. 17 alin. (3);

b)admiterii cererii de conciliere, urmand a fi emis aviz conform, corespunzator celor dispuse prin decizia de conciliere;

c)admiterii partiale a obiectului cererii de conciliere, prin mentinerea unor constatari si/sau a unor masuri de remediere dispuse de controlul ex ante si propunerea de modificare a constatarilor si/sau a masurilor de remediere dispuse prin avizul conform conditionat.

(3)Decizia prevazuta la alin. (2) este adoptata prin vot al membrilor comitetului decizional, cu majoritate simpla, acestia neavand dreptul de a se abtine de la exprimarea votului.

(4)Membrii comitetului decizional care nu sunt de acord cu recomandarea emisa conform alin. (1) au obligatia de a prezenta justificari concrete, similar modului prevazut la art. 17 alin. (3).

(5)Dupa adoptarea deciziei de conciliere, in termen de o zi lucratoare este emis avizul conform final pe baza rezultatului acesteia.

(6)Membrii comitetului decizional disemineaza deciziile de conciliere in cadrul structurilor pe care le reprezinta, in vederea asigurarii unei abordari unitare si coerente a problematicilor evidentiate de acestea la nivelul ANAP.

CAPITOLUL VII:Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 19

(1)In vederea facilitarii indeplinirii functiei de control ex ante prevazute in ordonanta de urgenta, operatorul SEAP are obligatia, pe baza datelor disponibile, de a pune la dispozitia ANAP, in format electronic, rapoartele solicitate de aceasta, in scopul exercitarii functiei de control ex ante in cadrul sistemului national de achizitii publice.

(2)Operatorul SEAP adopta toate masurile necesare pentru a adapta sistemul electronic al achizitiilor publice, avand urmatoarele obligatii:

a)sa asigure personalului ANAP accesul la toate documentele incarcate de autoritatea/entitatea contractanta in SEAP sau primite de aceasta de la operatorii economici, in timp real;

b)sa adapteze modul curent de raportare a datelor catre ANAP in vederea selectiei pentru controlul ex ante, precum si modul de distribuire a dosarelor procedurilor de atribuire potrivit nevoilor noii metodologii de selectie;

c)sa permita autoritatilor/entitatilor contractante transmiterea prin SEAP a intentiilor de efectuare a unor modificari contractuale si/sau de derulare a unor proceduri de negociere fara publicare prealabila ce fac obiectul controlului ex ante in conformitate cu prevederile ordonantei de urgenta;

d)sa permita autoritatilor/entitatilor contractante transmiterea prin SEAP a inscrisurilor de formalizare a deciziilor aferente fiecarei faze a procesului de evaluare catre ANAP, precum si comunicarea avizului conform al ANAP si publicarea acestuia, dupa caz, pastrand trasabilitatea asupra actiunilor de control realizate de catre ANAP si asupra raspunsurilor/modificarilor formulate/realizate de catre autoritatea contractanta;

e)sa permita transmiterea cererii de conciliere de catre autoritatea/entitatea contractanta prin SEAP.

Art. 20

Autoritatea/Entitatea contractanta are obligatia de a transmite ANAP orice informatie solicitata de aceasta, inclusiv prin sectiunile suplimentare din cadrul formularelor de anunturi puse la dispozitie prin intermediul SEAP, in scopul exercitarii functiei de control ex ante in cadrul sistemului national de achizitii publice.

Art. 21

Anexele nr. 1.1-1.3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

ANEXA nr. 11:Informatii pe care autoritatea contractanta (AC)/entitatea contractanta (EC) trebuie sa le includa in notificarea catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice privind negocierile fara publicare prealabila (NFP) derulate in baza art. 104, cu exceptia art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, a art. 117, cu exceptia art. 117 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a art. 64 si 65 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele initiate in baza art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, abrogata prin Legea nr. 98/2016, in situatia in care sunt incidente prevederile art. 236 alin. (4) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 253 alin. (4) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 116 alin. (4) din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare

(- Anexa nr. 1.1 la normele metodologice)

Nr. crt. Definirea informatiilor obligatorii pentru instiintarea ANAP a initierii unei proceduri de negociere fara publicare prealabila Raspunsul AC/EC
1. Denumirea AC/EC
2. Codul unic de identificare fiscala (CUI) al AC/EC
3. Adresa, telefon, fax, adresa de e-mail, adresa de internet ale AC/EC, persoana de contact – AC/EC
4. Numele si prenumele reprezentantului legal al AC/EC
5. Data si valabilitatea contractului initial (acolo unde este cazul) NOTA:

Exclusiv pentru NFP initiate pe baza art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006

6. Denumirea contractului ce urmeaza a fi atribuit prin procedura de negociere fara publicare prealabila
7. Criteriul de atribuire utilizat
8. Tipul contractului (furnizare, servicii, lucrari)
9. Codul CPV principal
10. Existenta loturilor (acolo unde este cazul)
11. Sursa de finantare NOTA:

Se precizeaza: fonduri europene sau alte fonduri

12. Valoarea estimata a viitorului contract/act aditional incheiat in urma procedurii de negociere fara publicare prealabila, moneda utilizata
13. Data stabilita pentru demararea demersurilor de negociere fara publicare prealabila NOTA:

Minimum 5 zile lucratoare de la data transmiterii notificarii catre ANAP

14. Adresa la care se va derula procedura de negociere fara publicare prealabila (localitate, judet)
15. Precizarea bazei legale invocate pentru initierea procedurii de negociere fara publicare prealabila si argumentele autoritatii contractante care justifica incadrarea in prevederea legala, in baza art. 104, cu exceptia art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, a art. 117, cu exceptia art. 117 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 64 si 65 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sau art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 NOTA:

AC/EC va preciza incadrarea legala, cu indicarea doar a unui articol, alineat si litera din legea aplicabila

ANEXA nr. 12:Informatii pe care autoritatea contractanta (AC)/entitatea contractanta (EC) trebuie sa le includa in notificarea catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice privind modificarea contractului/acordului-cadru de achizitie publica, contractului/acordului-cadru sectorial, in situatiile prevazute la art. 221 alin. (1) lit. b) sau c) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 237 sau 238 din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 102 sau 103 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare

(- Anexa nr. 1.2 la normele metodologice)

Nr. crt. Definirea informatiilor obligatorii pentru notificarea ANAP a initierii unei modificari contractuale Raspunsul AC/EC
1. Denumirea AC/EC
2. Codul unic de identificare fiscala (CUI) al AC/EC
3. Adresa, telefonul, fax, adresa de e-mail, adresa de internet ale AC/EC, persoana de contact – AC/EC
4. Numele si prenumele reprezentantului legal al AC/EC
5. Denumirea/numele achizitiei/contractului initial
6. Numarul si data documentatiei de atribuire a procedurii initiale
7. Criteriul de atribuire si factorii de evaluare din procedura de atribuire a contractului initial
8. Tipul contractului initial (servicii, produse sau lucrari)
9. Codul CPV principal
10. Tipul procedurii initiale (licitatie deschisa, licitatie restransa, procedura simplificata etc.)
11. Existenta loturilor (acolo unde este cazul)
12. Sursa de finantare NOTA:

Se precizeaza: fonduri europene sau alte fonduri.

13. Numarul si data anuntului de initiere publicat in SEAP (cu exceptia NFP), pe baza caruia a fost atribuit contractul/acordul-cadru care se modifica
14. Valoarea estimata a contractului/acordului-cadru initial (care se modifica), moneda in care este exprimata aceasta valoare estimata NOTA:

Se va indica valoarea estimata a contractului sau acordului-cadru care se modifica.

15. Numarul/Data anuntului de atribuire publicat in SEAP
16. Valoarea atribuita prin contractul initial, moneda
17. Data stabilita pentru demararea demersurilor de modificare a contractului NOTA:

Minimum 5 zile lucratoare de la data transmiterii notificarii catre ANAP

18. Adresa la care se vor derula demersurile de modificare contractuala (localitate, judet)
19. Valoarea modificarii contractuale ce se doreste a fi realizata (exprimata in valoare nominala si in procent din contractul initial), moneda
20. Suma modificarilor anterioare (daca ele exista) aplicate valorii atribuite, moneda utilizata NOTA:

Nu se va include valoarea modificarii ce face obiectul notificarii catre ANAP.

21. Numarul modificarilor contractuale efectuate asupra contractului atribuit NOTA:

Se va include si modificarea contractuala ce face obiectul notificarii catre ANAP.

22. Numarul tipurilor de modificari contractuale aplicate contractului atribuit, in relatie cu modificarea contractuala ce face obiectul notificarii catre ANAP NOTA:

Spre exemplu, daca se modifica exclusiv pretul contractului, se considera un tip de modificare; daca se modifica pretul si durata contractului, se vor avea in vedere doua tipuri de modificari s.a.m.d.

23. Precizarea bazei legale invocate pentru initierea modificarii contractuale in cauza si argumentele autoritatii contractante care justifica incadrarea in prevederea legala, conform prevederilor art. 221 alin. (1) lit. b) sau c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 237 sau 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sau art. 102 sau 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare NOTA:

AC/EC va preciza incadrarea legala, cu indicarea doar a unui articol, alineat si litera din legea aplicabila.

NOTA:

Pentru completarea valorii estimate a contractului/acordului-cadru initial, a datelor privind anunturile aferente procedurii de atribuire initiale sau altele similare, precum si a datelor cu privire la modificarea ce urmeaza sa fie efectuata, se procedeaza astfel:

1.in cazul modificarii unui contract, se indica datele aferente contractului;

2.in cazul modificarii unui acord-cadru, se indica datele aferente acordului-cadru;

3.in cazul modificarii unui contract subsecvent acordului-cadru, se indica datele aferente respectivului contract subsecvent;

4.in cazul procedurilor cu mai multe loturi, se vor indica datele aferente lotului pentru care a fost incheiat contractul care se modifica;

5.in cazul in care a fost incheiat un singur contract pentru mai multe loturi, se vor indica date aferente contractului, agregate pentru loturile respective.

ANEXA nr. 13:Cerere de conciliere

(- Anexa nr. 1.3 la normele metodologice)

In atentia presedintelui ANAP

Subsemnatul,

Numele autoritatii contractante/entitatii contractante: ……………………………………………………………………..

Adresa autoritatii contractante/entitatii contractante: ………………………………………………………………………

Persoana de contact, adresa de e-mail: ……………………………………………………………………………………………

Reprezentant legal: ……………………………………………………………………………………………………………………….

In ceea ce priveste Avizul conform conditionat nr. …………. din data ………………, emis de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice ca rezultat al activitatii controlului ex ante asupra documentatiei de atribuire/anuntului tip erata/solicitarii de clarificari/Procesului-verbal de evaluare nr. ……….. din data ………………., transmitem pe aceasta cale cererea pentru conciliere cu privire la urmatoarele abateri identificate in cadrul controlului ex ante si masurile de remediere corespunzatoare acestora, solicitand emiterea unui aviz conform neconditionat. Va prezentam in continuare argumentele pentru pastrarea formei propuse de noi:

Motivele in fapt:

Motivele de drept:

Numele autoritatii contractante/entitatii contractante ……………………………………………………………………….

Numele reprezentantului legal al autoritatii contractante/entitatii contractante …………………………………..

Semnatura reprezentantului legal al autoritatii contractante/entitatii contractante ………………………………

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 1193 din data de 29 decembrie 2023

Consultanță juridică în achiziții publice

Asistăm clienții în proiecte de achiziții publice, sectoriale, concesiuni și PPP, în toate etapele procedurii de atribuire și pe parcursul executării contractelor.

Vizitează site-ul Vass lawyers