In M. Of. nr. 803 bis din data de 6 septembrie 2023 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1554/2023 privind aprobarea structurii si continutului Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse (Ordinul).
Ordinul aproba structura si continutul documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse.
STRUCTURA DOCUMENTATIEI STANDARD
Documentatia standard este structurata astfel:
- Sectiunea I – Instructiuni catre candidati/ofertanti – contine detaliile referitoare la (i) formalitatile ce trebuie indeplinite in legatura cu procedura de atribuire in cauza; (ii) modul de structurare de catre operatorii economici a informatiilor pentru a raspunde cerintelor din anuntul de participare; (iii) detalii procedurale, cum ar fi precizari privind garantiile solicitate, modul in care trebuie intocmite si structurate propunerea tehnica si cea financiara, criteriul de atribuire ce urmeaza a fi aplicat, termenele procedurale ce trebuie respectate si caile de atac ce pot fi utilizate;
- Sectiunea II – Caiet de sarcini pentru achizitie de produse – contine indicatii privind regulile de baza care trebuie respectate de potentialii ofertanti pentru elaborarea propunerii tehnice in concordanta cu necesitatile autoritatii/entitatii contractante;
- Sectiunea III – Contract de achizitie publica/sectoriala de produse – contine modelul orientativ al unui contract de achizitie publica/sectoriala de produse;
- Sectiunea IV – Acord-cadru si contract subsecvent fara reluarea competitiei – contine modelele orientative ale unui acord-cadru si unui contract subsecvent de achizitie publica/sectoriala de produse, in situatia in care atribuirea contractelor subsecvente in perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizeaza fara reluarea competitiei intre operatorii economici semnatari ai acordului;
- Sectiunea V – Acord-cadru si contract subsecvent cu reluarea competitiei – contine modelele orientative ale unui acord-cadru si unui contract subsecvent de achizitie publica/sectoriala de produse, in situatia in care atribuirea contractelor subsecvente in perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizeaza cu reluarea competitiei intre operatorii economici semnatari ai acordului;
- Sectiunea VI – Formulare si modele de documente – contine formularele cu caracter obligatoriu puse la dispozitie de fiecare autoritate/entitate contractanta in scopul prezentarii ofertei.
DISPOZITII TRANZITORII
Prevederile Ordinului se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data intrarii sale in vigoare.
Totodata, Ordinul abroga prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 1017/2019 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, precum si a modalitatii de completare a anuntului de participare/de participare simplificat.