In M.Of. nr. 328 din data de 15 mai 2012 a fost publicat Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 171/2012 cu privire la clarificarile ce vizeaza continutul documentatiei de atribuire.
Astfel, raspunsul autoritatii contractante la solicitarea de clarificari privind documentatia de atribuire, precum si clarificarea cu privire la continutul documentatiei de atribuire emise de autoritatea contractanta reprezinta acte administrative prin care se aduc lamuriri/explicitari/limpeziri cu privire la continutul documentatiei de atribuire si prin intermediul carora nu se pot aduce modificari cu privire la continutul documentatiei de atribuire, asa cum a fost publicata in S.E.A.P.
Mai mult decat atat, in cazul in care autoritatea contractanta modifica, prin raspunsul la solicitarea de clarificari, continutul documentatiei de atribuire, termenele de contestare de 5 zile, respectiv 10 zile, urmeaza a se raporta la data luarii la cunostinta de raspunsul autoritatii contractante cu privire la solicitarea adresata acesteia.
In plus, legalitatea modificarii impuse de autoritatea contractanta va fi analizata pe fond de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.