ANRMAP a publicat pe pagina sa de internet un set de puncte de vedere utile cu privire la urmatoarele aspecte din domeniul achizitiilor publice:
1. Intrebari privind planificarea achizitiilor publice
Achizitia de servicii de preparare a mancarii si a celor de spalatorie se supune legislatiei in vigoare privind achizitiile publice?
Achizitia publica de imobile
Identificare/Asigurare fonduri
Care este legatura intre codul CPV si estimarea valorii contractului de achizitie publica?
Cum se calculeaza valoarea estimata a unui contract ce are ca obiect achizitionarea de tichete de masa?
Cantitatile minime-maxime estimate la acordul-cadru
Autoritatea contractanta are dreptul de a achizitiona direct prin intermediul Sistemului Electronic de Achizitii Publice?
Utilizarea catalogului electronic pentru achizitia directa
Care sunt documentele necesare pentru realizarea unei achizitii directe?
Obligatia elaborarii unei note justificativa pentru alegerea achizitiei directe
Obligatia de a cuprinde achizitiile directe in Programul Anual al Achizitiilor Publice
2. Intrebari privind documentatia de atribuire
Imposibilitatea modificarii cantitatilor in timpul desfasurarii procedurii
Precizarea optiunii de a organiza etapa finala de licitatie electronica doar la nivelul documentatiei de atribuire
3. Intrebari privind garantii solicitate
Dreptul operatorilor economici de a prezenta garantia de participare si de buna executie si sub forma unui instrument de garantare emis de o societate de asigurari
Impunerea modalitatii de constituire a garantiei
Prelungirea perioadei de valabilitate a garantiei de participare la expirarea acesteia
Modalitatea de dovedire a constituirii garantiei de participare in cadrul unei proceduri aplicate integral prin mijloace electronice
IMM
O asociere formata din doua sau multe IMM-uri beneficiaza de reducerile de 50% privind garantia de participare, garantia de buna executie si cifra de afaceri?
Restituirea garantiei de participare
Posibilitatea de modificare, pe parcursul derularii unui contract, a modalitatii de constituire a garantiei de buna executie
4. Intrebari privind anunturile/invitatiile
Ce se intampla daca autoritatea contractanta nu a publicat in anuntul de participare numarul minim de candidati selectati la procedura de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare?
5. Intrebari privind participarea si modul de prezentare a ofertei
Posibilitatea modificarii ofertei pe parcursul evaluarii prin:
– includerea de subcontractanti, desi initial acestia nu au fost precizati;
– retragerea sau modificarea subcontractantilor;
Posibilitatea modificarii subcontractantilor sau a includerii de subcontractanti, dupa incheierea contractului de achizitie publica
Imposibilitatea limitarii subcontractarii
Imposibilitatea solicitarii unor cerinte de calificare pentru subcontractanti
6. Intrebari privind derularea procedurii de atribuire
Remunerarea membrilor comisiei de evaluare?
Componenta comisiei de evaluare – consilierii judeteni membri ai comisiilor de evaluare
Presedintele comisiei de evaluare din compartimentul intern specializat
Comisie de evaluare formata din membri specialisti din domeniul obiectului contractului
Lipsa sedintei de deschidere in cazul procedurilor de atribuire aplicate integral prin mijloace electronice
Cifra de Afaceri pentru operator economic nou infiintat
Cerinta privind demonstrarea experientei similare fara a fi considerata disproportionata in raport cu natura si complexitatea contractului de achizitie publica
Forma documentului care probeaza experienta similara
Prezentarea unui document din care rezulta ca sistemul de management de mediu este in curs de certificare
Posibilitatea de prezentare ulterioara a documentelor de calificare
Prezentarea unor certificate fiscale care, desi au iesit din termenul de valabilitate, atesta inexistenta datoriilor
Exemplu de definire restrictiva a serviciilor similare acceptate pentru dovedirea experientei similare
Solicitarea confirmarii informatiilor din declaratia pe proprie raspundere doar potentialului castigator
Care este valoarea finaniciara pe care o utilizeaza comisia de evaluare atunci cand compara propunerile financiare a ofertelor depuse la o procedura pentru atribuirea unui contract de achizitie publica?
Cum procedeaza autoritatea contractanta atunci cand la o procedura de achizitie publica primeste oferte de la operatori economici platitori de TVA si neplatitori de TVA?
Are dreptul un operator economic sa-si modifice oferta prin retragerea unui subcontractant?
Care este decizia pe care trebuie sa o adopte autoritatea contractanta in situatia in care una sau mai multe oferte primite depasesc valoarea estimata a contractului de achizitie publica?
Dreptul ofertantilor de a prezenta o declaratie pe propria raspundere cu privire la indeplinirea cerintelor de calificare, corelat cu obligatia de a prezenta documentele prin care sa confirme indeplinirea respectivelor cerinte de calificare inainte de lansarea licitatiei electronice
Pret sub 85% dupa faza de licitatie electronica
Numar minim de oferte
Posibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare
Operatorul economic clasat pe locul I in urma aplicarii etapei finale de licitatie electronica nu isi mentine pretul ofertat (neobisnuit de scazut)
Cum se calculeaza termenele in cazul semnarii contractelor de achizitie publica?
Poate autoritatea contractanta se incheie un acord-cadru cu doi operatori economici?
Posibilitatea incheierii acordului-cadru cu 2 operatori economici
Posibilitatea de a nu achizitiona cantitatea minima prevazuta
Interdictia de modificare a clauzelor contractuale referitoare la obiectul contractului
Are dreptul autoritatea contractanta de a accepta solicitatea celeilalte parti contractante de modificare a pretului unui contract de achizitie publica aflat in derulare?
Ajustarea pretului contractului
Eliberarea documentelor constatatoare
Documentul poate fi descarcat [ aici ]